Depresja nie jest smutkiem, chwilową chandrą, zniechęceniem, czy przygnębieniem. Każdy z nas przeżywa czasami gorsze chwile w związku z różnymi sytuacjami w naszym życiu.  Depresja jest  chorobą, a obniżony nastrój, który jest jednym z objawów depresji utrzymuje się pomimo dobrych zdarzeń w życiu codziennym. Nie leczona depresja sama nie mija, na ogół samopoczucie chorego się pogarsza jeśli nie zgłosi się po pomoc.  Według danych statystycznych co dziesiąta osoba  w naszym kraju cierpi na depresję.

Depresja charakteryzuje się następującymi objawami

Objawy główne:

• obniżonym nastrojem
  • utratą zainteresowań i zdolnością do radowania się
  • zmniejszeniem energii  prowadzącej do wzmożonej męczliwości i zmniejszenia aktywności
  • często występuje wzmożona męczliwości po małym wysiłku

Inne często spotykane objawy to:

• osłabienie koncentracji i uwagi,
  • niska samoocena i mała wiara w siebie
  • poczucie winny i małej wartości
  • pesymistyczne, czarne widzenie pyszłości
  • myśli i czyny samobójcze
  • zaburzenia snu
  • zmniejszony apetyt

Depresja jest chorobą w której, czasami poza psychoterapią niezbędna jest farmakoterapia. Podczas konsultacji  diagnostycznych psycholog może zalecić konsultację z lekarzem psychiatrą w celu włączania farmakoterapii, która będzie wspierać  proces leczenia.

IMGP9731

Olga Kozyra

Psycholog, seksuolog, psychoterapeuta.

Psycholog, seksuolog, psychoterapeuta. Aktualnie w trakcie specjalistycznego szkolenia z zakresu psychoterapii psychoanalitycznej w Instytucie Psychoanalizy i Psychoterapii w Warszawie. Obecnie przyjmuje w gabinecie: ul. Lanciego 10H/3

Paulina Dargiewicz

Psycholog, terapeuta, specjalista terapii uzależnień

Psycholog, psychoterapeuta psychodynamiczny, certyfikowany specjalista terapii uzależnień. Absolwencka licznych kursów i szkoleń z zakresu psychoterapii.

zdjcie-2-modified-modified

Małgorzata Kosińska

Psycholog, psychoterapeuta, terapeuta systemowy

Psychoterapeuta, psycholog, terapeuta systemowy. Absolwentka psychologii na UKSW w Warszawie oraz czteroletniego szkolenia z terapii systemowej w Ośrodku Terapii Systemowej w Krakowie, rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.