Jeżeli cierpisz z powodu nawracających dolegliwości fizycznych, których lekarze nie potrafią wyjaśnić  żadną konkretną chorobą fizjologiczną, najprawdopodobniej borykasz się z zaburzeniami pod postacią somatyczną.  Skargi somatyczne mogą utrzymywać się nawet kilka lat i są źródłem dużego cierpienia (distresu). W związku z tym wielu pacjentów ma za  sobą długą i skomplikowaną historię kontaktów z placówkami opieki zdrowotnej, obejmującą wiele bezowocnych badań specjalistycznych oraz operacji.

Objawy fizyczne mogą dotyczyć wszelkich części ciała, ale najczęściej dotykają one następujących obszarów:

• Układ trawienny (wszelkiego rodzaju bóle, wzdęcia, odbijania, wymioty, nudności , czkawka, niestrawność, biegunki itp.),
  • Serce i układ krążenia („nerwica serca”),
  • Układ oddechowy (kaszel, hiperwentylacje),
  • Układ moczowy(np. częste oddawanie moczu),
  • Głowa (uporczywe bóle, migreny),
  • Skóra (wykwity, wysypki),
  • Układ płciowy (miesiączkowanie -bóle napięciowe lub inne zaburzenia sfery seksualnej) .

W obszarach tych mogą pojawiać się nieprzyjemne doznania takie jak swędzenie, pieczenie, cierpienie, odrętwienie, uczucie ciężkości czy uporczywa bolesność.

Przebieg zaburzenia jest zazwyczaj przewlekły i zmienny. W związku z tym osobom borykającym się z zaburzeniami psychosomatycznymi podaje się środki uspokajające lub przeciwbólowe, które na dłuższą metę owocują nadużywaniem leków oraz uzależnieniami.

W naszej placówce skupiamy się na dotarciu do przyczyn problemu i zrozumieniu jego natury, a nie zwalczaniu objawów fizycznych. Dajemy wsparcie i zrozumienie, bez oceny i krytyki. Proponując systematyczną pracę psychoterapeutyczną pomagamy również poradzić sobie z wtórnie narosłymi konfliktami w sferze rodzinnej, zawodowej czy trudnościami interpersonalnymi, z którymi często borykają się osoby z zaburzeniami somatycznymi.

Paulina Dargiewicz

Psycholog, psychoterapeuta psychodynamiczny

PRACUJE Z: osobami dorosłymi, indywidualnie; sesje odbywają się w języku polskim, NURT PSYCHOTERAPEUTYCZNY: psychodynamiczny

Agata Zbrzeźniak

Psycholog, psychoterapeuta, terapeuta dynamiczny

Anna Bogdańska

Psycholog, psychotraumatolog

PRACUJE Z: osobami dorosłymi, indywidualnie; sesje odbywają się w języku polskim, NURT PSYCHOTERAPEUTYCZNY: eriksonowski

Marta Gierałt

Psycholog, oligofrenopedagog

PRACUJE Z: osobami dorosłymi i młodzieżą od 15 r.ż., indywidualnie; sesje w języku polskim, NURT PSYCHOTERAPEUTYCZNY: poznawczo-behawioralny.

Psycholog Magdalena Stacewicz

Magdalena Stacewicz

psycholog, psychoteraputa Terapii Schematu, trener

PRACUJE Z: osobami dorosłymi, indywidualnie lub z parami; sesje odbywają się w języku polskim, NURT PSYCHOTERAPEUTYCZNY: eriksonowski

Agnieszka Chojnowska

psycholog, psychotraumatolog, terapeuta NEST, EMDR.

PRACUJE Z: osobami dorosłymi oraz młodzieżą od 16r.ż, indywidualnie; w języku polskim, NURT PSYCHOTERAPEUTYCZNY: psychodynamiczny

Natalia Wójtowicz

Psychoterapeuta dzieci i młodzieży

PRACUJE Z: dziećmi i młodzieżą do 16 r.ż., indywidualnie; sesje odbywają się w języku polskim, NURT PSYCHOTERAPEUTYCZNY: psychodynamiczny